Er wordt ieder jaar meer data verzameld, en toch hebben veel managers niet de juiste stuurinformatie om hun besluiten op te baseren.
Volgens onderzoek van Harvard heeft 86% van de medewerkers niet of
nauwelijks toegang tot de feiten (Harvard, 2020). Daardoor blijven
managers en medewerkers besluiten nemen op basis van gevoel, in plaats
van feiten.
Er wordt wel veel data verzameld, maar die is sterk gefragmenteerd
De meeste data is alleen binnen één applicatie beschikbaar. Daardoor is de verzamelde informatie moeilijk te combineren en worden er maar heel beperkt inzichten opgedaan applicaties heen.
De druk op BI afdelingen en data expertise is hoog
Management en andere informatieafnemers zijn afhankelijk van de BI afdeling voor hun informatie en rapportages. Die is veel tijd kwijt aan het beantwoorden van informatie verzoeken en komt daardoor te weinig toe aan het interpreteren en analyseren van informatie.
Relevante stuurinformatie ontbreekt
Doordat inzichten uit verschillende applicaties ontbreken en KPI’s niet altijd goed gemonitord worden, zijn veel management dashboards te beperkt of te algemeen. Dat dwingt managers en directieleden om beslissingen te nemen op basis van incomplete of onjuiste data en stuurinformatie.