• Nieuws
  • Werken bij
  • Contact
  • Interview ValueCare collega: Iftin Mohamud

    collega

    Iftin, wat doe je precies bij ValueCare?

    “Ik ben marktconsultant Compliance voor de GGZ. Dat houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor de dienstverlening van ValueCare naar GGZ-instellingen op het gebied van compliance. Specifiek houd ik me bezig met risicobeheersing in het zorgprestatiemodel en horizontaal toezicht.

    Samen met de GGZ-instellingen ga ik op zoek naar de beste manieren om hun risico’s in kaart te brengen en te beheersen. Ik houd contact met zo’n 30 zorginstellingen, bijvoorbeeld door netwerkbijeenkomsten te organiseren. Daarin kunnen de instellingen met elkaar sparren, advies vragen van ValueCare en hun wensen aangeven voor nieuwe ontwikkelingen.

    Daarnaast ben ik ook projectmanager voor het nieuwe portaal van ValueCare, dat nu in ontwikkeling is. Ik ben verantwoordelijk voor het uitrolplan van onze nieuwe software. Ik denk erover na hoe we instellingen zo goed mogelijk kunnen overzetten naar het nieuwe portaal, ik volg de ontwikkeling ervan en ik stuur die bij op basis van de feedback van klanten.“

    Hoe ziet je werkweek er ongeveer uit?

    “Heel afwisselend. Ik probeer het werk te structureren, door ’s ochtends vooral mails en acties op te pakken. Ik krijg veel vragen van klanten in mijn mailbox die ik beantwoord. Daarnaast probeer ik mee te denken met nieuwe productontwikkelingen. Ik verzamel de wensen vanuit klanten, denk mee over het functioneel ontwerp, en toets of onze ideeën in de praktijk goed werken.

    Dat betekent natuurlijk ook veel overleggen, intern en extern. Mijn gesprekken gaan vaak over nieuwe ontwikkelingen in de GGZ, wat de gevolgen zijn voor instellingen en tegen welke problemen ze aanlopen. Dat deel ik ook weer met collega’s, die het oppakken in de ontwikkeling van onze producten.

    Ik besteed ook regelmatig tijd aan het voorbereiden van netwerkbijeenkomsten en webinars voor klanten. En ik beoordeel de binnenkomende aanvragen van klanten voor o.a. nieuwe functionaliteit en stemmen we gezamenlijk af wat we wel en niet meenemen in de planning. Daarnaast test ik de wijzigingen die door collega’s zijn gemaakt, om te zien of ze de juiste resultaten hebben voor klanten.

    Best afwisselend werk dus. Ik moet goed plannen, zodat ik niet steeds aan het schakelen ben van het één naar het ander.”

    Wat vind je het leukst aan je werk?

    “Dat het zo afwisselend is. En dat je de vrijheid krijgt om zelf invulling te geven aan je werk. Ik kan zelf bepalen in welke richting we de producten in mijn portfolio ontwikkelen, waar ik zie dat behoefte aan is vanuit klanten. Ik kan mijn creativiteit echt kwijt in mijn werk. Als je bij ValueCare goede ideeën hebt, krijg je ook de ruimte om daar wat mee te doen. Ze proberen je ook de middelen te geven om je plannen uit te voeren. Er is niet echt sprake van hiërarchie, maar meer van samen bedenken waar we staan en waar we naartoe willen.”

    Wat heb je gedaan voor je bij ValueCare kwam?

    “Ik heb hiervoor gewerkt als consultant bij een EPD-softwareleverancier. Een systeem dat veel wordt gebruikt bij zelfstandige klinieken. Daar was ik verantwoordelijk voor de implementatie en ondersteuning van klanten. Daarvoor heb ik Health Economics gestudeerd aan de Erasmus Universiteit.

    De overstap naar ValueCare ging redelijk vlot. Na 2 maanden was ik wel ingewerkt. Ik wist vanuit mijn vorige werkgever al heel veel van de wet- en regelgeving voor de zorg, toen was mijn werk alleen minder GGZ-specifiek. En ik had al eerder een consultancy rol gehad.

    Ik werk nu bijna 3 jaar bij ValueCare en ik heb het hartstikke naar mijn zin. Het grootste verschil met mijn vorige baan is dat ik nu meer vrijheid heb om creatief te zijn. Toen was ik niet actief betrokken bij de ontwikkeling en nu wel. Dat maakt het werken bij ValueCare heel leuk.”

    ValueCare maakt gebruik van cookies. Meer weten? Lees ons privacy statement en cookieverklaring.