
5 meest gestelde vragen over de digitale assistent voor de langdurige zorg
Door toenemend personeelstekort en dubbele vergrijzing is de druk op de langdurige zorg groot. Maar met behulp van de Digitale Assistent van ValueCare kunnen zorginstellingen de administratieve lastendruk bij medewerkers sterk verminderen.
De assistent neemt zorgverleners de verslaglegging uit handen. Dat zorgt voor een enorme besparing op administratieve tijd, meer tijd voor de cliënt en meer werkplezier.
Wat kan de Digitale Assistent precies?
De Digitale Assistent kan gesprekken tussen zorgverleners en cliënt opnemen, transcriberen en een goede samenvatting te genereren. Die samenvatting wordt na een akkoord van de zorgverlener automatisch opgenomen in het ECD. Daarbij is ons motto dat het zo eenvoudig mogelijk moet zijn. We ondersteunen ook het gebruik van de mobiel (naast laptop en ipad).
De Digitale Assistent zal automatisch allerlei type verslaglegging (intake, dagrapportage, evaluatiegesprek, afsluitend gesprek etc) ondersteunen:
- Het verslag automatisch in een bepaalde structuur laten samenvatten, bijvoorbeeld in de SOEP of SOAP-structuur of het format voor intake zoals dat in het ECD moet komen.
- Doelen vanuit het zorgplan automatisch ophalen zodat daar op gerapporteerd kan worden
- Het verslag automatisch in een bepaald taalniveau laten samenvatten, zodat het voor medewerker en cliënt/familie goed leesbaar is.
Dat klinkt bijna te goed om waar te zijn. Zijn er al instellingen die daarmee werken?
Ja, die zijn er. De Digitale Assistent helpt al meer dan 15 zorginstellingen en wordt door steeds meer ziekenhuizen, GGZ-instellingen en LDZ-instellingen in gebruik genomen.
De digitale assistent doet steeds meer verslaglegging en registratie automatisch en haalt gegevens op uit het ECD om de voorbereiding gemakkelijker te maken. Dat scheelt minimaal 5 minuten per cliëntcontact.
Hoe zit het met de veiligheid? Waar blijven onze gegevens?
ValueCare gaat heel ver voor de dataveiligheid. Al 19 jaar vertrouwen zorginstellingen ons registratie en data toe. Het EPC is de plek voor opslag van de gegevens, de digitale assistent werkt op het EPC en houdt zelf geen gegevens vast.
We zijn ISO27001, NEN7510 en ISAE3000, gecertificeerd. Daarmee voldoen we aan de hoogste eisen op het gebied van databeveiliging en privacy.
Waarom moeten we dit met ValueCare doen?
ValueCare is autoriteit op gebied van registratie in de zorg. Nederlandse zorginstellingen vertrouwen al 19 jaar de controle op de zorgadministratie aan ons toe.
De digitale assistent van ValueCare is breed inzetbaar voor verlichting op administratie. In plaats van een heel scala tools van verschillende start-ups in huis te halen, zet je met één betrouwbare partij grote stappen naar een administratievrije zorginstelling.
ValueCare levert niet alleen de tooling, maar adviseert actief over de implementatie en onboarding. Onze consultants hebben ruime ervaring in de GGZ en helpen instellingen met implementatie, uitrol en training in het gebruik van de digitale assistent. Zo maken we het makkelijk voor behandelaren om aan de slag te gaan wordt het werken de digitale assistent eenvoudig ingebed in de organisatie.
En ValueCare ontwikkelt snel. Zo blijf je gebruik maken van de best mogelijke AI modellen voor administratievrije zorg. Onze afspraken met ECD leveranciers zorgen voor soepele integratie in het ECD, terwijl we met onze wekelijkse releases het benodigde ontwikkeltempo behouden.
Kan ik dat ook eens uitproberen?
Ja, dat kan. We komen graag een demo geven. Dan kun je zien hoe het werkt.
