• Nieuws
  • Vacatures
  • Contact
  • Het nieuwe ValueCare portaal: zo bevalt het koploper GGZ WNB

    ggz

    GGZ WNB is koploper bij de implementatie van het nieuwe ValueCare portaal. De eerste gebruikers werken nu een paar weken in het nieuwe portaal. Projectleider Els van Rosendaal deelt haar eerste indrukken.

    Hoe bevalt het om koploper te zijn?

    Het is een heel druk jaar. We zijn bezig met de implementatie van Horizontaal Toezicht, daar gaan we dit jaar voor het eerst mee werken. Daarnaast loopt de afronding van het Zelfonderzoek nog voor 2019, 2020 en 2021, en natuurlijk het opstarten van de declaratie in het ZPM.

    Dus toen de vraag kwam om koploper te zijn voor het nieuwe ValueCare platform, hebben we wel even nagedacht. We hebben het toch gedaan, omdat we veel kansen zagen. Toen we een demo hadden gezien, waren we meteen getriggerd door de performance en het gebruiksgemak.

    En wat zijn jullie ervaringen met het nieuwe portaal?

    We zijn nu 3 weken live met alle tijdschrijvende behandelaren. Het management en de zorgadministratie werken nu nog in het oude portaal. De reacties zijn heel goed, vooral over de performance. Het nieuwe portaal is ontzettend snel, het heeft een frisse look, en het is makkelijker voor gebruikers om meteen de juiste informatie te vinden.

    Op de startpagina staan nu gelijk de belangrijkste acties, in plaats van alle acties. In het oude ValueCare portaal wordt zoveel informatie aangeboden, dat mensen soms niet meer weten waar ze moeten beginnen. Dat hopen we nu op te lossen, zodat de focus op de belangrijkste acties groter wordt.

    Hoe loopt de implementatie tot nu toe?

    Als koploper zijn we echt vroeg betrokken. Het portaal wordt nog gebouwd, terwijl wij er al mee werken. Het leuke daaraan is dat we kunnen meedenken over hoe het werkt. Maar de uitrol duurt soms ook langer dan we hadden voorzien. Dat hebben we wel geaccepteerd, want qua inhoud lopen we geen risico. Het oude portaal is nog beschikbaar, het draait naast elkaar.

    Voor de eerste gebruikers moest veel functionaliteit worden ontwikkeld, dus dat duurde wel even. Maar vanaf nu zal het wel sneller gaan. Na de zomer gaat het management ook in het nieuwe portaal werken en later in de herfst de secretariaten.

    Was het lastig om de gebruikers in het nieuwe portaal in te werken?

    Nee, eigenlijk niet. Er was geen uitgebreide training nodig, een demo was genoeg. We hebben alleen een handleiding gemaakt en overal de links aangepast.

    ValueCare maakt gebruik van cookies. Meer weten? Lees ons privacy statement en cookieverklaring.