De introductie van het ZPM brengt drastische wijzigingen in het facturatieproces met zich mee. Waar voorheen dbc’s, trajecten en zzp’s gefactureerd werden, moet je als instelling nu losse zorgprestaties declareren. De facturen moeten bovendien binnen 60 dagen verstuurd zijn.
De hoeveelheid declaraties is daarmee exponentieel toegenomen en op de tijdigheid van facturatie komt veel meer druk te staan. Daardoor het risico op onterecht of te vroeg indienen van facturen flink toegenomen.
Snelle, volledige én correcte facturatie is van belang om je cashflow op orde te houden én om administratieve lasten te verlichten.
Zo kan ValueCare helpen:
- Directe, volledig geautomatiseerde check op fouten
- Actie neerleggen bij verantwoordelijke medewerker
- Sturingsdashboard voor managers
- Volledig geautomatiseerd blokkeren van onrechtmatige en onvolledige facturen
Met onze set van 65 rechtmatigheidscontroles stuur je eenvoudig op financiële risico’s in het ZPM.
Dankzij Robotic Process Automation (RPA) kan ValueCare facturen die (nog) niet zouden moeten worden ingediend automatisch blokkeren. En daarnaast levert het automatiseren van dit proces toegevoegde waarde in het kader van Horizontaal Toezicht: geen factuur meer naar zorgverzekeraars op prestaties waar (bepaalde) onrechtmatigheden zitten.
Zo voorkom je dat facturen niet betaald worden, voorkom je arbeidsintensieve handelingen (blokkeren en verwerken van retouren), en kun je eenvoudig verantwoorden
Naast de facturatie biedt RPA nog veel meer mogelijkheden om administratieve lasten te verlichten. Door meer processen te automatiseren, kun je handmatig administratief werk verminderen en creëer je meer ruimte voor zorg.