• Nieuws
  • Vacatures
  • Contact
  • 5 meest gestelde vragen over de digitale assistent voor GGZ-behandelaren

    ggz automatisering

    Behandelaren zijn in de zorg gegaan om zorg te leveren, maar zijn nu 30% van hun tijd kwijt aan administratie. En dat terwijl hun tijd keihard nodig is om de wachtlijsten weg te werken. Met de Digitale Assistent van ValueCare komt daar verandering in. 

    De assistent neemt voor GGZ-behandelaren de hele registratie uit handen. Van voorbereiding, tot verslaglegging, tot registratie. Als behandelaar hoef je niets meer te typen, je controleert alleen het verslag dat de assistent voor je heeft gemaakt. En met één druk op de knop staat alles in het ECD. 

    Dat klinkt bijna te goed om waar te zijn. Zijn er al GGZ-instellingen die daarmee werken? 

    Ja, die zijn er. De Digitale Assistent helpt al meer dan 15 zorginstellingen en wordt iedere maand door nieuwe instellingen in gebruik genomen.

    De digitale assistent doet steeds meer verslaglegging en registratie automatisch en haalt gegevens op uit het ECD om de voorbereiding gemakkelijker te maken. Dat scheelt dit 30 minuten voor een intake of diagnostisch interview en 5 tot 10 minuten voor een behandelgesprek.

    Hoe zit het met de veiligheid? Waar blijven onze gegevens?

    ValueCare gaat heel ver voor de dataveiligheid. Al 19 jaar vertrouwen zorginstellingen ons registratie en data toe. Het ECD is de plek voor opslag van de gegevens, de digitale assistent werkt op het ECD en houdt zelf geen gegevens vast. 

    We zijn ISO27001, NEN7510 en ISAE3000 gecertificeerd. Daarmee voldoen we aan de hoogste eisen op het gebied van databeveiliging en privacy.

    Waarom moeten  we dit met ValueCare doen? 

    ValueCare is autoriteit op gebied van registratie. Zorginstellingen vertrouwen al 19 jaar de controle op de zorgadministratie aan ons toe. En 30% van ons netwerk is al gestart met het gebruik onze AI oplossingen.

    De digitale assistent van ValueCare is breed inzetbaar voor verlichting op administratie. In plaats van een heel scala tools van verschillende start-ups in huis te halen, zet je met één betrouwbare partij grote stappen naar een administratievrije instelling.

    ValueCare levert niet alleen de tooling, maar adviseert actief over de implementatie en onboarding. Onze consultants hebben ruime ervaring in de GGZ en helpen instellingen met implementatie, uitrol en training in het gebruik van de digitale assistent. Zo maken we het makkelijk voor behandelaren om aan de slag te gaan wordt het werken de digitale assistent eenvoudig ingebed in de organisatie.

    En ValueCare ontwikkelt snel. Zo blijf je als zorginstelling gebruik maken van de best mogelijke AI modellen voor administratievrije zorg. Onze afspraken met ECD leveranciers zorgen voor soepele integratie in het ECD, terwijl we met onze wekelijkse releases het benodigde ontwikkeltempo behouden.

    Wat gaan we doen met de tijd die we besparen? 

    Meer tijd aan je client besteden, want je hoeft niet meer te schrijven. Je krijgt ruimte om koffie te drinken en meer te reflecteren. 

    Maar er kan zeker ook meer directe tijd voor cliënten worden ingezet. In de praktijk zien we dat GGZ-instellingen die met de digitale assistent gaan werken hun behandelaren meer tijd geven met cliënten, maar daarnaast ook ruimte krijgen om meer cliënten te helpen. 

    Daardoor verbetert de kwaliteit van zorg, zijn medewerkers meer tevreden over hun baan en kunnen de wachtlijsten worden verkort. 

    Kan ik dat ook eens uitproberen?

    We komen graag een demo geven. Dan kun je zien hoe het werkt.

    ValueCare maakt gebruik van cookies. Meer weten? Lees ons privacy statement en cookieverklaring.