• Nieuws
  • Vacatures
  • Contact
  • De digitale assistent voor administratieve medewerkers: Dit kwam uit de klantenochtend Ziekenhuizen op 17 juni

    ziekenhuizen automatisering

    Tijdens de klantenochtend op 17 juni deelden vertegenwoordigers van 11 ziekenhuizen hun ideeën rondom de vraag: hoe kan de digitale assistent het werk van administratieve medewerkers in het ziekenhuis verder verlichten?

    Meer tijd voor specialistisch werk

    Ziekenhuizen zien in de digitale assistent een belangrijke ondersteuning voor administratieve teams. De wens om steeds meer terugkerende taken te automatiseren is groot. 

    Medewerkers zien bijvoorbeeld de voordelen van het automatisch registreren van consulten, het verwerken van aanleverbestanden en het coderen van gegevens (zoals ICD-10-informatie). Ook taken als het versturen van opvolgmailtjes en het verslagleggen van overleggen behoren tot de processen die zij graag uit handen geven aan de digitale assistent.

    Transparantie en controle: inzicht tot op de regel

    De digitale assistent brengt niet alleen automatisering, maar vooral overzicht. Ziekenhuizen geven aan dat dagelijkse monitoring van het werk van de digitale assistent essentieel is. Administratieve teams willen zien wie welke handeling heeft verricht, welke processen de digitale assistent zelfstandig heeft opgepakt en welke taken nog wachten op opvolging. Daardoor is het eenvoudig om het werk van de digitale assistent te controleren en acties op te volgen.

    Minder administratielast

    Samen met ziekenhuizen blijft ValueCare inzetten op praktische oplossingen die direct bijdragen aan minder administratielast. Zodat medewerkers zich kunnen richten op waar ze het verschil maken in plaats van aan repeterend administratief werk.

    Wilt u ervaren wat de digitale assistent voor uw administratieve afdeling kan betekenen? 

    Neem contact op voor een demo.

    ValueCare maakt gebruik van cookies. Meer weten? Lees ons privacy statement en cookieverklaring.